You can read manual for "Accupril " on [ENG] and [RUS]: |
Add potassium to your diet. Studies show that people who consume more potassium have lower blood pressures. Good sources of potassium include:
bananas,
melons,
oranges,
spinach and
zucchini.
Check with your doctor first if you are being treated for kidney failure as potassium rich foods may be harmful to you.
The DASH Diet (Dietary Approaches to Stop Hypertension) was established by the National Heart, Lung and Blood Institute NHLBI. It emphasizes whole grains, fruits and vegetables, low–fat dairy and meats.
Some supplements, such as garlic and flax seed have been shown in studies to lower blood pressure. Garlic may react with some prescription medications such as blood thinners, so consult your physician before taking any supplements.
Добавьте калий к Вашей диете. Исследования показывают, что у людей, которые потребляют больше калия, есть более низкие кровяные давления. Хорошие источники калия включают:
бананы,
дыни,
апельсины,
шпинат и
кабачок.
Согласуйте со своим доктором сначала, если Вас лечат от почечного отказа как калий, богатые продукты могут быть вредными для Вас.
Диета ЧЕРТЫ (Диетические Подходы, чтобы Остановить Гипертонию) была установлена Национальным Сердцем, Легким и Институтом Крови NHLBI. Это подчеркивает целые зерна, фрукты и овощи, обезжиренную маслодельню и мясо.
Некоторые приложения, такие как чеснок и семя льна, как показывали, в исследованиях понизили кровяное давление. Чеснок может реагировать с некоторыми лекарствами предписания, такими как кровь thinners, так что консультируйтесь со своим врачом прежде, чем взять любые приложения.
|